Sprache auswählen

Die Bosch D-Jetronic war 1967 die erste Großserien elektronische Einspritzung der Welt. - Bosch's D-Jetronic was the first mass-production electronic fuel injection.

Kraftstoffschläuche: Durchmesser

Mehr
9 Jahre 4 Monate her #2559 von MBGraham
MBGraham antwortete auf Kraftstoffschläuche: Durchmesser
Sorry to reply in English. I just today bought some fuel injector hose for my 72 350SL. It is quoted as being 7.5mm ID x 13.5mm OD. It is very expensive from dealer! The Mercedes dealer part number was at one time 916030-000527 but new number is A230 476 87 26. MBUSA EPC says part number is 114 997 18 82. But this converts to A230 476 87 26 when ordering. For lower cost than dealer, Contitech (CRP?) and Meyle sell hose using same number 2304768726. Hopefully spec is same as MB hose!

I at first installed a fuel pressure gauge in engine compartment, but later put in a pressure transducer that now sends signal to pressure gauge on dash. (transducer in crossover tube in front of engine). I would likea gauge with better range, but could only find 0-100 psig. The other gauge is my AFR gauge
dl.dropboxusercontent.com/u/54783344/350SLENGINE.jpg
dl.dropboxusercontent.com/u/54783344/console1.jpg

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

• Dr-DJet
  • Moderator
  • Moderator
  • Dr-DJet repariert und sammelt alles! :-)
Mehr
9 Jahre 4 Monate her #2561 von Dr-DJet
Dr-DJet antwortete auf Kraftstoffschläuche: Durchmesser
Hi Graham,

fuel hose is also not cheap here. But it is pretty much standard. Seeing your pressure transducer, a word of warning from me. I had run a D-Jetronic workshop on Germany's biggest Mercedes-Benz Oldtimer meeting in spring. And guess what happened: My 450SL started to go nuts just the evening before when I arrived there. It turned out to be a problem with the bent 90° hose between pressure regulator and damper. After 5 years it would become soft and thus close the flow back to tank. :silly: Finally I used a preformed hose from MB 201 there.

Then I connected a pressure gauge with metal housing instead of cold start valve to monitor pressure. I always had varying pressure and continuously I tried to regulate fuel pressure: It turned out that it happened due to heating up of the pressure gauge and most probably steam bubbles there. When I inserted a 2m fuel hose in the middle and hung the pressure gauge into the inner of my car, there was no variations any more. So do not worry when you see such variations or move your pressure transmitter away from the hot engine.

Viele Schraubergrüße - best regards, Dr-DJet Volker
Alles für den Mercedes-Benz R/C 107 und W116 in der SLpedia Sternzeit 107
Workshops Heizung/Klima 10.5.(HU), D-Jetronic 28.6.(F),20.9.(ER), K-Jetronic 31.5.(ER),23.8.(F)

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.

Mehr
9 Jahre 4 Monate her #2564 von MBGraham
MBGraham antwortete auf Kraftstoffschläuche: Durchmesser
That hose between the regulator and the damper is a problem. At first there was a part 1164761826, but then straight tubing was used. But now the MBUSA Classic center said to use 2014762226. Which is likely the W201 part you used.

My electric pressure transducer/gauge is very steady. I have had it installed for a number of years. Perhaps liquid filled gauges are affected more by temperature? Hope your installation was temporary - wouldn't want fuel brought inside the car!

• Dr-DJet
  • Moderator
  • Moderator
Mehr
9 Jahre 4 Monate her #2565 von Dr-DJet
Hi Graham,

of course I only use that method when I am on doubt of fuel pressure while driving the car.

Workshops Heizung/Klima 10.5.(HU), D-Jetronic 28.6.(F),20.9.(ER), K-Jetronic 31.5.(ER),23.8.(F)

• FoxBravo
  • Autor
  • Elite
  • Elite
  • Ich könnt´ noch tausend Liter tanken
Mehr
9 Jahre 4 Monate her #2580 von FoxBravo
FoxBravo antwortete auf Kraftstoffschläuche: Durchmesser
Hallo allerseits,

Hi Graham,
I just bought that stuff shown on the image below. Do you need an accurate translation of this post? Please feel free to demand - best regards from Markus, being quite a lazy bugger :whistle:

dieser Tage ist ein Paket hier eingetrudelt und hat mir ein Manometer, ein Adapterstück zum Schlauchanschliessen sowie T-Verzweigungen beschert. Ich habe bei der oben angegebenen Firma eingekauft (Versand erfolgte gegen Rechnung!) und in Summe knappe 45 Euro ausgegeben.
Adapterstück und Manometer sind schon miteinander verheiratet, und dem Manometer habe ich einen Schutzüberzug gegönnt.
Schlauchschellen liegen auch schon bereit, es fehlt nur noch der Schlauch (der ist aber nicht hier vor Ort eingelagert):

Ich bin dann mal sehr gespannt, wie sich im Frühjahr dieses Equipment bewähren wird und wie sich die Druckverhältnisse in meinem SL darstellen.

Lustigerweise habe ich statt einem T-Verzweigungsstück derer zehn bekommen. Wenn also jemand eines braucht, dann bitte einen adressierten und frankierten Rückumschlag an mich :) Meine Anschrift gibt es dann per PN.

Beste Grüße

Markus

PS: Volker, eine Abhandlung über Verdeckaufziehen passt irgendwie ganz gut zur Klimaautomatik ;)

• Dr-DJet
  • Moderator
  • Moderator
Mehr
9 Jahre 4 Monate her #2581 von Dr-DJet
Hallo Markus, Hi,

that sounds great and I will work on establishing editor rights to you. :cheer: Will be a chance to write about soft top, pressure gauge, ingition timining light . It will extend my collection of 1st series automatic climate control, W126 clock (same on R/C 107 anyhow) and the extraction of a M130 engine. I am happy and welcome it.

das hört sich toll an und ich werde Dir Edirorenrechte einrichten. :cheer: Das wird die Gelegenheit, um über Stroboskoplampen, Manometer und Soft-Verdecke zu schreiben. Das erweitert dann die Sammlung von der Klimaautomatik, der W126 Uhr (same on R/C107 anyhow) und den Ausbau eines M130 Motors. Ich freue mich!

Ladezeit der Seite: 0.106 Sekunden