Sprache auswählen

Die Bosch D-Jetronic war 1967 die erste Großserien elektronische Einspritzung der Welt. - Bosch's D-Jetronic was the first mass-production electronic fuel injection.

Slight mis-fire at partial throttle...until I disconnect air temperature sensor

Mehr
1 Jahr 8 Monate her #18252 von x046866x
I have my 1973 450SL running better than it has in 20 years but noticed that under partial throttle there would be a slight mis-fire (arbitrary popping, not pinging).  Under full throttle everything was fine.  On a hunch I disconnected the air temperature sensor and it runs like a champ.  Very strong in virtually all situations I've run it under so far.  

If memory serves disconnecting the air temperature sensor forces the car to run richer.  Could it be running too lean otherwise?  Could I just have it a bit mis-timed for it to run that lean?

Thoughts? 

Google translated for my D-Jet friends over the big blue pond:
Ich habe meinen 450SL von 1973, der besser läuft als in 20 Jahren, aber ich habe bemerkt, dass es unter Teillast zu einer leichten Fehlzündung kommt (willkürliches Knallen, kein Ping). Unter Vollgas war alles in Ordnung. Aus einer Ahnung heraus habe ich den Lufttemperatursensor abgeklemmt und er läuft wie ein Champion. Sehr stark in praktisch allen Situationen, in denen ich es bisher gefahren bin.

Wenn der Speicher dient, zwingt das Trennen des Lufttemperatursensors das Auto, fetter zu laufen. Kann es sonst zu mager laufen? Könnte ich es nur ein bisschen falsch getimt haben, damit es so mager läuft?

Gedanken?

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Dr-DJet
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Dr-DJet repariert und sammelt alles! :-)
Mehr
1 Jahr 8 Monate her #18253 von Dr-DJet
Hi Unknown,

yes it is true that mixture will run richer by roughly 20% (depends on ECU) if you disconnect air temp sensor. I would start by checking vacuum leakages on engine, fuel pressure and injectors.

Viele Schraubergrüße - best regards, Dr-DJet Volker
Alles für den Mercedes-Benz R/C 107 und W116 in der SLpedia Sternzeit 107

Workshop Hzg/Klima 13.4 (ER), D-Jetronic 8.6. (F) & 20.7. (ER), K-Jetronic 29.6. (ER) & 31.8. (F)

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
1 Jahr 8 Monate her #18255 von x046866x
The injectors were just re-built. The fuel pressure itself is fine, but I have not run the check on the volume (yet). I believe I've got a handle on any vacuum issues (my locks even work again!), but will review this site to see if there are any trouble spots I should focus on specifically. There's not that may spots, right off the engine, to go bad, but maybe I'll isolate the climate and locks to see if that is a contributor.

The darn thing runs so well with it unplugged.....but I'm trying not to cheat. :)

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
1 Jahr 8 Monate her #18257 von Hans-Jürgen
Hello,
and we still don't know your first name

Hans-Juergen

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
1 Jahr 8 Monate her #18258 von x046866x
Russell Nile. The username I chose is something I use on many sites but it certainly doesn't look nice when trying to identify me as a real person. :)

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Ladezeit der Seite: 0.096 Sekunden
Powered by Kunena Forum